De vakantie-accommodaties zijn vooral ingericht op het ontvangen van families en gezinnen. Wanneer u een accommodatie wenst te huren en uw gezelschap bestaat niet (voor het grootste deel) uit gezin- of familieleden dan dient u dit voor reservering aan ons door te geven. Wij informeren dan of de eigenaar of deze akkoord gaat met de samenstelling van uw gezelschap. Meestal wordt er dan ook lokaal een (extra) waarborgsom gevraagd.
Informatie over Kroatië Villa
Accommodatie huur
Prijzen
Alle prijzen op onze website zijn per accommodatie per week (niet per persoon). Kroatië Villa werkt met fluctuerende prijzen, welke gebaseerd zijn op basis van vraag en aanbod. Indien van toepassing worden last-minute en aanbiedingen in het tarief verwerkt. Hierdoor kan het voorkomen dat prijzen fluctueren en een reeds geboekte accommodatie later wellicht goedkoper of duurder wordt aangeboden. De actuele tarieven staan altijd op onze website vermeld.
Ter plekke
In Kroatië is iemand aanwezig om u van dienst te zijn bij vragen en/of problemen. Bij uw reisbescheiden ontvangt u een accommodatie voucher met naam, adres en telefoonnummer van een eigenaar en / of beheerder.
Bouwwerkzaamheden
In drukke toeristische bestemmingen bestaat altijd de mogelijkheid dat in de omgeving van de accommodatie bouwactiviteiten plaatsvinden. Wij vragen uw begrip voor het feit dat Kroatië Villa hiervoor geen verantwoordelijkheid kan dragen.
Schoonmaak
Elke accommodatie is ingericht op ‘self-catering’. Dit betekent dat u ten tijde van uw verblijf zelf voor het dagelijkse onderhoud dient te zorgen. Voor uw aankomst en na uw vertrek, dragen wij er zorg voor dat de accommodatie wordt schoongemaakt. De eindschoonmaak is altijd bij de huursom inbegrepen. Wissel van bedlinnen is 1x per week, meestal op zaterdag. Handdoeken worden in het algemeen 2x per week gewisseld.
Aankomst en vertrek
U ontmoet ter plaatse een contactpersoon die u naar de villa begeleidt of u rijdt rechtstreeks naar de accommodatie, dat verschilt per accommodatie. U ontvangt in de reisbescheiden de coördinaten van de accommodatie. De accommodaties zijn beschikbaar vanaf 16.00 uur. De gebruikelijke aankomsttijd ligt tussen 16:00 uur en 20:00 uur. Wanneer u later of pas de volgende dag aankomt dient u de contactpersoon hiervan op de hoogte te brengen. U wordt verzocht de accommodatie op de vertrekdag uiterlijk om 10.00 uur te verlaten. In de voucher staan de exacte procedure en tijden vermeld die bij uw accommodatie van toepassing zijn.
Paspoortgegevens
Paspoortgegevens van alle personen die in de accommodatie verblijven worden meestal ter plekke gevraagd. Dit is een wettelijke verplichting. Iedere eigenaar / verhuurder is verplicht deze gegevens, uiterlijk op de dag van aankomst, in een overheidssysteem in te voeren.
Wisseldag
De wisseldag is meestal op zaterdag in het hoogseizoen.
In het laagseizoen kan soms van een vaste wisseldag worden afgeweken.
Aantal personen
Het is niet toegestaan om de accommodatie met meer dan het maximaal toegestane aantal personen te betrekken. Bij reservering geeft u het juiste aantal personen op. Wanneer blijkt dat u de accommodatie met meer personen bewoont dan is opgegeven dan kan dat tot gevolg hebben dat de huurovereenkomst wordt verbroken. De eigenaar of beheerder van de accommodatie kan de extra personen toegang tot de accommodatie weigeren.
Huisdieren
U kunt op de website van Kroatië Villa de accommodaties selecteren die huisdiervriendelijk zijn. Er zijn kosten aan verbonden (meestal tussen de 6 en 20 euro per huisdier per dag) en vaak wordt een extra waarborg gevraagd en kan verzocht worden een gezondheidsverklaring te overleggen. Meestal maximaal 1 huisdier (in het geval van meerdere huisdieren nemen we contact op met de eigenaar en vragen we het na).
Bijkomende kosten
Verbruik van water, elektriciteit, schoonmaakkosten, linnengoed en handdoeken (geen badlakens) is meestal bij de prijs inbegrepen. Een enkele villa heeft een verwarmbaar zwembad en de kosten hiervoor zijn niet bij de prijs inbegrepen. Dit geldt ook voor het huren van b.v. een babybedje of kinderstoel. Vraag naar de bijkomende kosten bij reservering.
Waarborgsom
U betaalt ter plekke contant een waarborgsom. Dit is meestal een bedrag wat contant dient te worden overhandigd. Bij vertrek uit de accommodatie wordt de waarborgsom door de sleutelhouder terugbetaald onder aftrek van eventuele schade of vermissingen.
Reisbescheiden
Ongeveer 1 week voor vertrek worden de reisbescheiden per email toegestuurd. Dit betreft: voucher voor de accommodatie, coördinaten, adresgegeven en contactgegevens van de verhuurder.